Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl
2024-02-14 15:35
to nawet nie jest kwestia konkurowania z kimkolwiek, po prostu Warszawa potrzebuje nowego lotniska. Wszystkie inne rozwiązania typu modernizacja Okęcia i liczenie, że część przewoźników przejdzie do Modlina i Radomia to rozwiązania ułomne, które i tak nie rozwiążą na dłużej problemu malejącej przepustowości lotnisk na Mazowszu. Prędzej czy później i tak trzeba będzie zacząć budowę nowego lotniska. Więc zamiast marnować kasę i czas lepiej to zacząć robić już teraz.
Okęcie wymaga pewnych prac żeby doczekać do otwarcia CPK, ale wszystko w rozsądnym zakresie gdyż nie będziemy z tego długo korzystać a w okresie modernizacji przepustowość lotniska maleje..
Po pierwsze, zgadzam sie z krzysiekl, caly czas gdy ktos próbuje wytłumaczyć ze to nie żadna megalomania jest mu przylepiana łatka PISowca.
Nasz premier mówi ze nie ma kompleksów i nie musi mieć większego lotniska od Niemiec:
Lista (niekompletna) lotnisk w DE z dwoma równoległymi pasami startowymi:
Frankfurt, Monachium, Berlin, Düsseldorf, Hannover, Kolonia, Leipzig
LUDZIE KOCHANI, 7-me lotnisko w Niemczech ma większa przepustowość niż główne lotnisko w stolicy kraju dla (nadal i wliczając migracje z Ukrainy ) 30 milionowego kraju aspirujacego do G20. Za kilka lat (po jak najszybszym ukończeniu) Lotnisko CPK ma mieć/będzie mieć podobna przepustowości do Berlina ktore już istnieje i ma podobna ilość pasażerów (STYCZEŃ, źródło Pasażer) jesteśmy 7 lat za berlinem bo powinnismy już konkurować z nim nowym lotniskiem.
krzysiekl
2024-02-13 10:35
@interconti ja nie wiem czy się nie zgadzamy z kapitan arbuz bo nie przedstawił żadnego konkretu ;)
Interconti
2024-02-13 10:24
Krzysiek,, kapitan arbuz - patrzcie, jak wspaniale się nie zgadzacie! To znakomity przykład konsekwencji braku uzgodnionej wieloletniej strategii rozwoju...Kiedyś, panujący guru lotniczej potęgi w Polsce (LOT) powiedział mi "strategia ? po co takie farmazony? Nie warto tracić czasu na dyrdymały - trzeba działać na bieżąco tu i teraz!!".....Taka nasza filozofia... a na branży lotniczej wszyscy się znają...
krzysiekl
2024-02-13 10:23
kapitanarbuz, powtórzę. Przedstaw konkretne zastrzeżenia, a nie puste zarzuty. Jak nie podasz konkretów to nic więcej nie ustalimy.
Przykład: twierdziłem, że rozwój kolei pod CPK nie jest centryczny w sposób niekorzystny. Podałem przykłady dwóch linii kolejowych które się tam będą krzyżować: Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznań oraz południe Polski(Kraków/Katowice) - Trójmiasto. Więc ten element "centryczności" jest naturalny dla Polski. Oczywiście, że to nie obejmuje połączeń typu Kraków - Wrocław ale to jest oczywiste, że od tego są inne projekty, a CPK ich nie neguje. Po prostu już teraz projekt CPK zawiera za dużo elementów a ludzie się w tym pogubili (pewnie nie należało łączyć części kolejowej z lotniczą tylko zrobić dla równoległe projekty, wtedy nie były tego typu niepotrzebnych dyskusji tylko rozmawialibyśmy o MERYTORYCE).
Może zacznijmy od tego powyższego, przedstaw swoją opinię.
KapitanArbuz
2024-02-13 09:46
krzysiekl: właśnie Twoje podejście, czyli szalenie oględne spłaszczenie tematu pokazuje Twoją "merytorykę". Poprzedni Twój komentarz pokazuje intencje. Przeczytaj swój poprzedni post w temacie. Pana Lasek teraz będzie szukał audytora projektu CPK, zgłoś się. Po "Twoim" audycie Pan Horała będzie zachwycony. Projekt do natychmiastowej realizacji ;) Żadnych minusów , same plusy... ehh.
krzysiekl
2024-02-13 08:59
@kapitanarbuz potrafisz się odnieść merytorycznie do tego co napisałem?
Mówimy o konkretnych problemach i konkretnych obawach, na które da się udzielić odpowiedzi.
To nie oznacza, że wszystko się uda, że projekt nie musi być dobrze przeprowadzony, albo, że nie wybuchnie III Wojna Światowa!:P
Ale żadne z tych obaw nie przekreślają projektu - wymagają po prostu wyjaśnienia lub odpowiedniej uwagi podczas prac.
Dodam, że CPK jest potrzebny także gdyby rynek lotniczy się całkiem załamał. Wtedy w kraju wystarczy jedno lotnisko i będzie kluczowe żeby dało się na nie sprawnie dojechać z całego kraju.
KapitanArbuz
2024-02-12 23:13
krzysiekl: jednym słowem cudownie, zero zagrożeń, wszystko idealnie. Kolega krzysiekl na rzecznika CPK, a potem na prezesa ;)
krzysiekl
2024-02-12 21:57
odpowiedzi na te obawy są w większości do odnalezienia.
odpowiadając na niektóre:
centralizacja transportu kolejowego.
nic takiego nie ma miejsca! przeciwnie, te "szprychy" będą wykorzystywane także w komunikacji regionalnej.
KDP Warszawa Łódź Wrocław/Poznań właśnie łączy największe Polskie miasta!!
Wszystkie szprychy usprawniają przejazdy przez Polskę, gdzie CPK będzie tylko jedną ze stacji po drodze lub przesiadkową z pociągu na pociąg. Lokalizacja CPK jest lepsza niż Warszawy, zapewni lepsze połączenie regionów. Zwłaszcza po wybudowaniu CMK Północ, która ma połączyć CPK czyli południe Polski z Trójmiastem z pominięciem Warszawy(gdyż jest nie po drodze).
Zwracam uwagę, że lotniska regionalne nie stracą. U nich ruch też rośnie, co więcej lepsze połączenia z regionami spowodują, że łatwiej będzie też dojechać z Warszawy na lotniska regionalne. Większy wybór to większa konkurencja czyli niższe ceny!!
Katowice nie są lepszym lotniskiem dla Warszawy!
obawy o LOT.
Nowe lotnisko jest potrzebne także gdyby LOT przestał istnieć, gdyż nawet po upadku LOTu potencjał regionu pozostanie . Istnienie CPK zwiększy także szanse na pojawienie się w takiej sytuacji nowego przewoźnika hubowego. Co jest kluczowe dla rozwoju kraju, gdyż loty bezpośrednie mają znaczenie dla firm a istnienie hubu zwiększa liczbę miejsc gdzie można polecieć bezpośrednio oraz częstotliwość lotów.
Przecież potrzebę istnienia nowego lotniska widać już teraz po liczbie odmów slotów w raporcie ACL.
Temat wysiedleń.. tak patrząc to żadna nowa inwestycja nie mogłaby w Polsce powstać. koniec z drogami, szybką koleją...
Większość zdecydowała się na dobrowolną sprzedaż..zaproponowane im warunki nie są złe!
obawa o brak wiedzy..
w projekcie chce wziąć udział partner prywatny z dużym doświadczeniem.
obawy o demografię.
Kolejne pokolenia chcą i będą chciały podróżować coraz więcej. Pojawi się także napływ ludności do Polski, oni także będą dużo podróżować!
Konflikt Rosji z Ukrainą kiedyś się zakończy i znów pojawią się połączenia lotnicze z Europy do tych krajów.
obawa o dojazd..
odległość z centrum Warszawy na CPK będzie podobna jak z centrum Londynu na Heathrow.
Czas przejazdu będzie lepszy. Autoatrada A2 tuż obok. Cena biletów na pociąg to w dużym stopniu kwestia polityczna, jak się dogadają..
Rozumiem że na Okęcie można dojść nawet pieszo, ale lotnisko w centrum miasta nie ma uzasadnienia i ma więcej wad niż zalet.
Brak rzetelnie przygotowanych analiz, ocen wykonalnoci i przydatnoci CPK (może są inne alternatywy?), brak właściwych konsultacji społecznych to główne błędy CPK i przyczyny obaw związanych z projektem.
Interconti
2024-02-12 11:10
Matką wszystkich jest jedna podstawowa: Obawa o brak posiadania odpowiedniej wiedzy, umiejętności i sprawnego państwa. Dotychczasowe doświadczenia, na podstawie których można stwierdzić brak istnienia spójnej strategii rozwoju poszczególnych gałęzi gospodarki, - a tam, gdzie powstały jej zręby -brak zdolności skutecznego jej wdrażania rodzi zwątpienie co do naszych zdolności realizacji wieloletnich (wykraczających poza jedną kadencję rządów) inwestycji. Jednak trzeba mieć nadzieję, że tym razem się uda...inaczej czeka nas czarna dziura....