greg0303
2018-04-21 21:57
Jest jeden kraj, który ma duże roszczenia wobec Polski, i niestety także duży wpływ na politykę USA, sprzeciwiający się dołączeniu polskich obywateli do ruchu bezwizowego.
Na razie wszelkie inicjatywy Izby Reprezentantów i Senatu, aby znieść obowiązek wizowy dla Polski, są skutecznie torpedowane.
gość_f2631
2018-04-21 16:28
gość_4dee6 Dlaczego tylko RZE i KRK? Są jeszcze WRO i GDN. WRO-JFK i GDN-JFK byłyby bardziej potrzebne niż np. RZE-ORD.
A co Poznań to nic. Może POZ- ORD czy POZ- JFK, EWR?
gość_ef1ad
2018-04-20 15:24
gość_4dee6 Loty z RZE do USA mają sens ale tylko małym samolotem (A321neo), albo bardzo tanie (Norwegian i inne).
LOT nie wypełni dużego 787 kilka razy w tygodniu biletami za 3000 zł, bo ludzie i tak polecą z KRK lub innych lotnisk gdzie jest taniej. Też znam bardzo wiele osób latających kilka razy w roku WRO-NYC. Według mnie loty z WRO i GDN mają taki sam sens jak te z RZE.
gość_0da82: przy programie Visa Waiver trzeba zarejestrowac sie online w systemie ESTA (koszt 14 dolarow) i odpowiedziec na kilka pytan. Jednym z pytan jest czy kiedykolwiek odmowiono ci wjazdu/wizy do USA. Przy pozytywnej odpowiedzi na to pytanie trzeba podac szczegoly kiedy i gdzie taka odmowa nastapila. Wiec jest duze ryzyko ze autoryzaji w ESTA tez sie nie dostanie. Wiec pozostaje wtedy znowu ubieganie sie o wize. Przypuszczam ze jesli kiedykolwiek Polska wejdzie do ruchu bezwizowego ci wszyscy ktorym odmwiono wiz wczesniej takiej autoryzacji ESTA tez moga nie dostac.
gość_4dee6
2018-04-20 13:05
@gość_5b1f7 nie masz racji. Robicie sobie podsmieujki z Rzeszowa, bo małe miasto itd. a nie bierzecie pod uwagę tradycyjnej, kilkudziesięcioletniej emigracji z regionu do USA. Tak jak ze Śląska maja racje bytu rejsy do Niemiec (a z Rzeszowa nie), tak na odwrót - z Podkarpacia maja rację do USA a nie z WRo czy GDN. Jest od nas ogromna ilość Polonii w NYC czy Chicago. Ode mnie z podstawówki co roku z klasy ktos ubywał bo rodzice emigrowali. Dlatego będe sie upierał, że jednak loty z RZE do USA maja sens. @gość_ad67e słaby ten twoj komentarz...
gość_0da82
2018-04-20 11:04
a jeszcze jest taki SZCZEGÓŁ iż jeśli komuś odmówili teraz, to mimo wprowadzenia ruchu bezwizowego i tak będzie musiał iść do wizę do konsulatu?
Pomysł dobry ale wydaje mi się że mimo wszystko dalej będzie troche brakować do tych 3%. Jeśli faktycznie te wizy są takie istotne to powinno się powolać do życia fundację lub spólkę ktora za darmo zajmowala by sie pomocą w aplikowaniu o wizę. Sam ubiegałem się kiedyś o wize i nie jest to takie proste. Łatwo popelnić jakiś bład ktory bedzie skutkował odmową. Oczywiscie sa firmy pośredniczące ale za kasę więc większość pewnie składa samodzielnie.
Marcin14
2018-04-19 23:59
Po zniesieniu wiz ruch TATL będzie tak niesamowicie niesymetryczny, że w ogóle nie będzie się opłacało latać na trasach powrotnych z USA do Polski. Już bardziej będzie opłacalne utworzyć trasy wyłącznie na zachód, np. RZE-ORD-NRT-RZE i promować się wśród przerażonych Trumpem w USA oraz wśród Japończyków z zapędami imperialistycznymi.
gość_ad67e
2018-04-19 20:57
RZE powinien mieć ORD 4 razy dziennie. Inaczej RZE się obrazi
gość_5b1f7
2018-04-19 19:19
gość_4dee6 Dlaczego tylko RZE i KRK? Są jeszcze WRO i GDN. WRO-JFK i GDN-JFK byłyby bardziej potrzebne niż np. RZE-ORD.
gość_4dee6
2018-04-19 18:04
Ciekawy jestem jak to sie przełoży na ruch TATL z Polski po zniesieniu wiz. KRK-ORD 7xweek, KRK-NYC 3xweek, RZE-NYC 4x week, RZE-ORD 4x week tak to widzę ;) Czy LOT będzie gotowy na popyt?